Old school mailen? Doe het nu!

Een paar jaar geleden werd de papieren mail een snelle dood toegeschreven. Maar in het internettijdperk is de old school mailing effectiever dan ooit. Natuurlijk, het gebruik van e-mail als platform voor een mailing kán zo zijn voordelen hebben. Maar papier wint het nog steeds op een groot aantal fronten. En wie helemaal uit is op succes, mailt… in de zomer!

Mailen op papier geeft uw product of uw bedrijf al gauw meer uitstraling. En een bobbel in de envelop, garantie voor maximale attentiewaarde, is via e-mail nog altijd lastig te realiseren. Daarom wint de papieren mailing langzaam maar zeker weer terrein. Eén van de redenen daarvoor is dat de ‘concurrentie’ voor de papieren mailing drastisch is gedaald.

Ik weet niet hoe het bij u thuis of op de zaak is, maar de post hoopt zich al lang niet meer op de deurmat op. Daardoor krijgen de mailings die nog wel binnenkomen meer aandacht. Dat fenomeen is nog sterker in de zomer. Dan daalt de hoeveelheid post verder, omdat veel adverteerders redeneren dat ‘half Nederland dan toch met vakantie is’. Ja, een deel wel. Maar bij lange na niet de helft. En het deel dat overblijft, heeft alle tijd voor uw reclameboodschap.

Marco Mok